Statistika Põltsamaa Ühisgümnaasiumi õpetajate kohta 05. oktoober Helis Rosin
Täna, 5. oktoobril tähistatakse õpetajate päeva. See on tähtpäev, mis on ellu kutsutud eesmärgiga väärtustada õpetajat, tõsta esile elukutsega seotud probleeme ja pöörata tähelepanu õpetajate ametialastele saavutustele.
Põltsamaa Ühisgümnaasiumis töötab käesoleval õppeaastal 108 õpetajat.
Statistilise keskmise tulemusena saab väita, et suure tõenäosusega astub koolitunnis õpilaste ette naisõpetaja. Samas jälle füüsika tunnis on tõenäosus meesõpetaja tunnis osaleda 100%, sest nii Põltsamaal, Adaveres kui ka Lustiveres õpetavad füüsikat meesõpetajad.
Põltsamaa Ühisgümnaasiumi õpetajate keskmine vanus on 51 aastat. Keskmisel meesõpetajal on elukogemust 42 aasta jagu, naisõpetajatel koguni 52 aastat. Lisaks õpetamisele on Põltsamaa Ühisgümnaasiumi õpetajad elu jooksul ka ise palju õppinud. Õpetajate keskmine tööstaaž on 16 aastat.
Põltsamaa Ühisgümnaasiumi muudavad eriliseks meie õpetajad koos oma mitmekülgsete tegemiste ja oskustega. Näiteks on kooli kollektiivis õpetajaid, kes on lennukilt langevarjuga alla hüpanud, tulnud kooli meistriks iluvõimlemises, olnud reklaamnägu Tartu kaubamaja reklaamil ja õppinud USA ülikoolis. Samuti on leidub PÜGis õpetajaid, kelle suureks kireks on laulmine, lugemine või tantsimine.
Nõuandeid Põltsamaa Ühisgümnaasiumi õpetajatelt:
Ära tee teistele seda, mida sa ei taha, et sulle endale tehakse.
Üks töö on meile kõigile ühtmoodi raske – see on tegemata töö.
Ela hetkes!
Illustratsiooni visandas Põltsamaa Ühisgümnaasiumi kunstiõpetaja Kätlin Kaju.
*****
Tagasiside andmine õpetajale on hindamatu väärtusega
Põltsamaa Ühisgümnaasiumi kehalise kasvatuse õpetaja Maarika Maureri sõnul on õpetaja jaoks ülioluline ja armas, kui õpilane võtab vaevaks ka õpetajale tagasisidet anda. "See ongi õpetaja palk!" ütleb ta ja lisab, et nii õpib õpetaja nägema neid aspekte, mida õpilased koolielus hindavad.
Alljärgnevalt kaks hiljutist näidet õpilastelt saadud tagasisidest.
Spontaanne kohtumine
Maarika Maurer käis septembris Tartus kooki ostmas. Leti taga nägi ta kooli vilistlast. Endine õpilane tundis õpetaja ära ja pärast lühikest vestlust tunnistas noor, et oli alles mõned päevad tagasi oma õpetaja peale mõelnud.
"Ta oli mitu aastat tagasi kooli lõpetanud ja nüüd mõtles minu peale?!" imestas õpetaja ja jäi huviga ootama e-kirja, mida õpilane oli plaaninud juba tükk aega talle kirjutada.
"Kiri oli pikk ja väga südamlik. Õpilase sõnul olin tema elu väga palju mõjutanud ja andnud talle positiivsust. Ehkki kehaline kasvatus ei kuulunud tema lemmiktundide hulka, hakkas tänu minu positiivsele suhtumisele kehaline talle isegi meeldima ja ta hakkas rohkem liikuma," võttis Maurer kirja sisu kokku.
"Kirjas oli välja toodud ka konkreetne mälestus. Nende klassis oli juhtunud traagiline sündmus, õpilased olid koolis ja see õpilane tundus olevat hästi kurb. Läksin tema juurde, küsisin, kas kõik on ikka hästi ja kallistasin teda. Nüüd, tagantjärele ütles ta, et teda pole keegi kunagi niimoodi kallistanud. See tähendas talle nii palju," kirjeldas Maurer hetke, millele ta ise nii suurt tähendust omistada ei osanud.
Edusammudest rääkimine suvevaheajal
Suvel kirjutas kehalise kasvatuse õpetajale üks teine õpilane oma edusammudest jooksmises. Esimeses kirjas teatas ta: "Õpetaja, ma tahan jagada sinuga oma rõõmu." Sellele järgnes raport, kui kiiresti ta sel päeval 3 km jooksnud. Natukese aja pärast saabus võidurõõmus teade, et läbitud on suisa 5 km.
"Kui õpilane annab tagasisidet, on see õpetaja jaoks kõige hinnalisem. See aitab rasketel hetkedel muudest probleemidest üle saada. Ja omakorda paneb pingutama, et oleksingi selline inimene, nagu õpilane mind näeb," selgitab Maurer.
Kuuendat aastat Põltsamaa Ühisgümnaasiumis töötav Maarika Maurer julgustab märkama head ja seda ka sõnades väljendama.
Põltsamaa Ühisgümnaasiumis töötab käesoleval õppeaastal 108 õpetajat.
Statistilise keskmise tulemusena saab väita, et suure tõenäosusega astub koolitunnis õpilaste ette naisõpetaja. Samas jälle füüsika tunnis on tõenäosus meesõpetaja tunnis osaleda 100%, sest nii Põltsamaal, Adaveres kui ka Lustiveres õpetavad füüsikat meesõpetajad.
Põltsamaa Ühisgümnaasiumi õpetajate keskmine vanus on 51 aastat. Keskmisel meesõpetajal on elukogemust 42 aasta jagu, naisõpetajatel koguni 52 aastat. Lisaks õpetamisele on Põltsamaa Ühisgümnaasiumi õpetajad elu jooksul ka ise palju õppinud. Õpetajate keskmine tööstaaž on 16 aastat.
Põltsamaa Ühisgümnaasiumi muudavad eriliseks meie õpetajad koos oma mitmekülgsete tegemiste ja oskustega. Näiteks on kooli kollektiivis õpetajaid, kes on lennukilt langevarjuga alla hüpanud, tulnud kooli meistriks iluvõimlemises, olnud reklaamnägu Tartu kaubamaja reklaamil ja õppinud USA ülikoolis. Samuti on leidub PÜGis õpetajaid, kelle suureks kireks on laulmine, lugemine või tantsimine.
Nõuandeid Põltsamaa Ühisgümnaasiumi õpetajatelt:
Ära tee teistele seda, mida sa ei taha, et sulle endale tehakse.
Üks töö on meile kõigile ühtmoodi raske – see on tegemata töö.
Ela hetkes!
Illustratsiooni visandas Põltsamaa Ühisgümnaasiumi kunstiõpetaja Kätlin Kaju.
*****
Tagasiside andmine õpetajale on hindamatu väärtusega
Põltsamaa Ühisgümnaasiumi kehalise kasvatuse õpetaja Maarika Maureri sõnul on õpetaja jaoks ülioluline ja armas, kui õpilane võtab vaevaks ka õpetajale tagasisidet anda. "See ongi õpetaja palk!" ütleb ta ja lisab, et nii õpib õpetaja nägema neid aspekte, mida õpilased koolielus hindavad.
Alljärgnevalt kaks hiljutist näidet õpilastelt saadud tagasisidest.
Spontaanne kohtumine
Maarika Maurer käis septembris Tartus kooki ostmas. Leti taga nägi ta kooli vilistlast. Endine õpilane tundis õpetaja ära ja pärast lühikest vestlust tunnistas noor, et oli alles mõned päevad tagasi oma õpetaja peale mõelnud.
"Ta oli mitu aastat tagasi kooli lõpetanud ja nüüd mõtles minu peale?!" imestas õpetaja ja jäi huviga ootama e-kirja, mida õpilane oli plaaninud juba tükk aega talle kirjutada.
"Kiri oli pikk ja väga südamlik. Õpilase sõnul olin tema elu väga palju mõjutanud ja andnud talle positiivsust. Ehkki kehaline kasvatus ei kuulunud tema lemmiktundide hulka, hakkas tänu minu positiivsele suhtumisele kehaline talle isegi meeldima ja ta hakkas rohkem liikuma," võttis Maurer kirja sisu kokku.
"Kirjas oli välja toodud ka konkreetne mälestus. Nende klassis oli juhtunud traagiline sündmus, õpilased olid koolis ja see õpilane tundus olevat hästi kurb. Läksin tema juurde, küsisin, kas kõik on ikka hästi ja kallistasin teda. Nüüd, tagantjärele ütles ta, et teda pole keegi kunagi niimoodi kallistanud. See tähendas talle nii palju," kirjeldas Maurer hetke, millele ta ise nii suurt tähendust omistada ei osanud.
Edusammudest rääkimine suvevaheajal
Suvel kirjutas kehalise kasvatuse õpetajale üks teine õpilane oma edusammudest jooksmises. Esimeses kirjas teatas ta: "Õpetaja, ma tahan jagada sinuga oma rõõmu." Sellele järgnes raport, kui kiiresti ta sel päeval 3 km jooksnud. Natukese aja pärast saabus võidurõõmus teade, et läbitud on suisa 5 km.
"Kui õpilane annab tagasisidet, on see õpetaja jaoks kõige hinnalisem. See aitab rasketel hetkedel muudest probleemidest üle saada. Ja omakorda paneb pingutama, et oleksingi selline inimene, nagu õpilane mind näeb," selgitab Maurer.
Kuuendat aastat Põltsamaa Ühisgümnaasiumis töötav Maarika Maurer julgustab märkama head ja seda ka sõnades väljendama.