Uudised

PÜG’i õpilaste lugemisharjumust edendavad raamatukogu programmid 13. november Helis Rosin

Igal suvel korraldab Põltsamaa raamatukogu Suvelugemise võistluse, et innustada lapsi koolivaheajal raamatuid lugema.


8. novembril toimus võistluse lõpuüritus Tublide laste päev, kuhu kutsuti Põltsamaa Ühisgümnaasiumi 2. a ja 4. b klass. Nende suvine raamatulugemine oli väga tasavägine – vastavalt 170 ja 169 raamatut klassi kohta.

Oktoobris algas raamatukogus taas „Lugemisisu“ programm, mille raames saavad 1.-6. klassid osaleda erinevates teematundides. Sissejuhatavas tunnis saab iga laps lugemispassi koos selgitusega, kuidas seda täita tuleb. Pass sisaldab viit ülesannet, mis suunab viit raamatut lugema. Üks ülesanne on koomiksipõhine, teine keskendub luuletustele, kolmas juhib tähelepanu raamatutes olevatele illustratsioonidele, neljas julgustab sõbrale kirja kirjutama ning viies juhib tähelepanu raamatutegelastele ja kohtadele, mis raamatus kajastuvad.

8. novembril osales lugemisisu tunnis 3. c klass, kellel avanes pärast raamatukogutundi laenutada ka esimene raamat, mida saab lugemispassi kanda. Klassijuhataja Maire Keisi ettepanekul arutleti ühiselt, kuidas saaks lugemisülesannet ühildada jõuludega. Õpilaste seas korraldati hääletus ning enamuse soovil otsustati esimesena läbi lugeda üks jõululuuletusi sisaldav raamat. Nii mõnigi õpilane laenutas lisaks veel mõne huvipakkuva raamatu.

3. c klassi õpilased Eliise, Lisethe, Laura, Marie, Henry, Indrek ja Lee rääkisid „Lugemisisu“ programmi järel, et enamasti neile meeldib lugeda. „See on arendav, lugedes saab palju uusi asju teada näiteks ajaloo, arvutimängu või filmide kohta,“ selgitasid nad. Mitmed lapsed tõdesid, et lugeda on tore ka seepärast, et see tuleb neil hästi välja, samuti saab uue info põhjal oma vanematega vestlust arendada.

Klassijuhataja Maire Keis ütles, et tema hinnangul on “Lugemisisu” programm aidanud kaasa laste lugemisisu kasvule. “Esialgu oli lugemine laste jaoks päris raske,” meenutab ta ühist koolitee algust selle klassikollektiiviga. “Püüdsin mõelda, mis võiks neis huvi lugemise vastu tekitada ja milliste raamatute abil seda saavutada,” meenutas ta.

Ta tõi välja sarnasuse „Lugemisisu“ programmi ülesehitusega: „Meil on klassis hästi tihti see võimalus, et laps saab raamatu enda huvide järgi valida. „Lugemisisu“ pakub ka võimalust ise valida raamatu,“ selgitas ta.

“Kõige toredam elevus tekkis kevadel. Õpilastes oli tekkinud juba väsimus, aga kui üks õpilane tuli teatega, et ta sai „Lugemisisu“ passi äraviimise eest šokolaadi, hakati passe innukalt täitma ja raamatukokku viima,“ meenutas Keis. „Ja kui me aasta lõpus lugesime loetud raamatuid kokku, sest lisaks „Lugemisisu“ passile täidavad lapsed ka lugemispäevikuid, tuli kokku üle 200 raamatu. Õpilased olid ise ka üllatunud, et nad olid klassiga kokku lugenud nii palju raamatuid,“ lisas ta.

„Kõige parem tagasiside ongi see, kui laps ütleb, et ta tänu sellele hakkas lugema. Lugemisisu eesmärk on näidata lastele, et lugemine on tore tegevus,“ rääkis Põltsamaa raamatukogu lastekirjanduse spetsialist Sandra Adamson.

„Lugemisisu on üks võimalus, mille puhul oli näha, et see võlub õpilasi ja paneb nad kaasa mõtlema!“ kiitis õpetaja Keis.

 

Juta Jaani

Helis Rosin

8. novembril toimus võistluse lõpuüritus Tublide laste päev, kuhu kutsuti Põltsamaa Ühisgümnaasiumi 2. a ja 4. b klass. Nende suvine raamatulugemine oli väga tasavägine – vastavalt 170 ja 169 raamatut klassi kohta.

Oktoobris algas raamatukogus taas „Lugemisisu“ programm, mille raames saavad 1.-6. klassid osaleda erinevates teematundides. Sissejuhatavas tunnis saab iga laps lugemispassi koos selgitusega, kuidas seda täita tuleb. Pass sisaldab viit ülesannet, mis suunab viit raamatut lugema. Üks ülesanne on koomiksipõhine, teine keskendub luuletustele, kolmas juhib tähelepanu raamatutes olevatele illustratsioonidele, neljas julgustab sõbrale kirja kirjutama ning viies juhib tähelepanu raamatutegelastele ja kohtadele, mis raamatus kajastuvad.


8. novembril osales lugemisisu tunnis 3. c klass, kellel avanes pärast raamatukogutundi laenutada ka esimene raamat, mida saab lugemispassi kanda. Klassijuhataja Maire Keisi ettepanekul arutleti ühiselt, kuidas saaks lugemisülesannet ühildada jõuludega. Õpilaste seas korraldati hääletus ning enamuse soovil otsustati esimesena läbi lugeda üks jõululuuletusi sisaldav raamat. Nii mõnigi õpilane laenutas lisaks veel mõne huvipakkuva raamatu.

3. c klassi õpilased Eliise, Lisethe, Laura, Marie, Henry, Indrek ja Lee rääkisid „Lugemisisu“ programmi järel, et enamasti neile meeldib lugeda. „See on arendav, lugedes saab palju uusi asju teada näiteks ajaloo, arvutimängu või filmide kohta,“ selgitasid nad. Mitmed lapsed tõdesid, et lugeda on tore ka seepärast, et see tuleb neil hästi välja, samuti saab uue info põhjal oma vanematega vestlust arendada.

Klassijuhataja Maire Keis ütles, et tema hinnangul on “Lugemisisu” programm aidanud kaasa laste lugemisisu kasvule. “Esialgu oli lugemine laste jaoks päris raske,” meenutab ta ühist koolitee algust selle klassikollektiiviga. “Püüdsin mõelda, mis võiks neis huvi lugemise vastu tekitada ja milliste raamatute abil seda saavutada,” meenutas ta.

Ta tõi välja sarnasuse „Lugemisisu“ programmi ülesehitusega: „Meil on klassis hästi tihti see võimalus, et laps saab raamatu enda huvide järgi valida. „Lugemisisu“ pakub ka võimalust ise valida raamatu,“ selgitas ta.

“Kõige toredam elevus tekkis kevadel. Õpilastes oli tekkinud juba väsimus, aga kui üks õpilane tuli teatega, et ta sai „Lugemisisu“ passi äraviimise eest šokolaadi, hakati passe innukalt täitma ja raamatukokku viima,“ meenutas Keis. „Ja kui me aasta lõpus lugesime loetud raamatuid kokku, sest lisaks „Lugemisisu“ passile täidavad lapsed ka lugemispäevikuid, tuli kokku üle 200 raamatu. Õpilased olid ise ka üllatunud, et nad olid klassiga kokku lugenud nii palju raamatuid,“ lisas ta.

„Kõige parem tagasiside ongi see, kui laps ütleb, et ta tänu sellele hakkas lugema. Lugemisisu eesmärk on näidata lastele, et lugemine on tore tegevus,“ rääkis Põltsamaa raamatukogu lastekirjanduse spetsialist Sandra Adamson.

„Lugemisisu on üks võimalus, mille puhul oli näha, et see võlub õpilasi ja paneb nad kaasa mõtlema!“ kiitis õpetaja Keis.

 

Juta Jaani

Helis Rosin